Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB

P.Banga

20. 12. 2009 11:41
Ale abych nebyl špatně pochopen

To že nesouhlasím s panem Kmeťem neznamená, že neexistuje diskriminace a rasismus. Stačí se jen podívat pod každý článek o Romech na iDNES.cz a člověk si udělá obrázek sám. Házení všech do jednoho pytle je stejný nesmysl, jako podle mne plačtivý blog pana Kmeťa. To co předvedli diskutéři pod Natálkou, bylo skutečně odporné nemluvě o tom, co předvedli pachatelé toho nechutného činu. Viděl jsem detailní záběry toho, jak Natálka vypadala... a beze všeho se přiznám, že dostat do rukou pachatele, který doufám že bude odsouzen k pořádné pálce, šel bych brzy k soudu taky.

0 0
možnosti
BH

BoboHml

20. 12. 2009 11:42
Re: Ale abych nebyl špatně pochopen

Vy ale reagujete jinak,než-li on a já v tom vidím podstatný rozdíl.

0 0
možnosti
VNP

veš na pleši

20. 12. 2009 11:33
P. Banga má pravdu

a Vy opět jen bohužel kňučíte. Segregované školy? Někde, kde je víc cikánských dětí, než bílých? Já už nevím: když se dají romské děti dohromady s bílými, za chvíli je to romská třída, protože majorita děti houfně přehlásí jinam a rázem je to rasismus. Když se vytvoří při ZŠ speciální třída s přizpůsobeným stylem výuky a asistenty, zase je to rasismus. Já bych byla spokojená, kdyby i do té "segregované" třídy ty děti chodily!

A jinak: ještě za minulého režimu s námi chodilo do školy mnoho romských dětí, ve městě byl slušný počet smíšených rodin, hlavy rodů vše držely pevně v ruce (to jsou ty tradice, pane Kmeťo!), dohlížely na chování všech Cikánů a nikdy, nikdy nebyl sebemenší problém! Poslední dobou se do města stěhují nové rodiny, které neuznávají ničí, tedy ani romskou autoritu, výrostci se za poledne válí v centru města, nejsou ve škole ani v práci a problémy narůstají nevídaným tempem. Taky za to může bílá majorita, pane Kmeťo?

0 0
možnosti
NA
JK

pesimistka7

20. 12. 2009 11:21
Panu Bangovi spíláte a tohle už neplatí?

http://kmeto.blog.idnes.cz/c/110571/Mam-toho-niekedy-uz-dost.html ! Opravdu nevím o co Vám jde. V Čechách problémy slovenských Romů nikdo řešit nebude, nepřizpůsobivých ( o kterých jste ve zmiňovaném blogu psal a za které to bohužel! často odnášejí ti slušní), zde máme také dost a já si dovoluji tvrdit, že největší podíl na současné situaci mají oni sami, následují politici a jistě je i celá řada dalších vlivů, ale "lví podíly" a hlavně nutnost začít něco dělat, jsou na těch prvních dvou jmenovaných.

0 0
možnosti
BH

BoboHml

20. 12. 2009 11:25
Re: Panu Bangovi spíláte a tohle už neplatí?

to už jsem mu psal i ho citoval,ale na to nereaguje.

0 0
možnosti
AB

Andrea B.

20. 12. 2009 11:17
Je mi lito, ze se Vas Patrikuv clanek tak dotknul

Napsal to jen ze sveho uhlu pohledu. On sam musel absolvovat velmi dlouhou a rozhodne ne jednoduchou cestu. A ja s nim souhlasim v tom ze je nutne se na tuto individualni cestu vydat, i kdyz treba skonci v Britanii, Irsku, Holandsku ci Belgii. Pohybuji se na Vychodnim Slovensku a znam tamni bezutesnou situaci, takze ty odchody do zahranici chapu.

Vas clanek se mi taky nelibil a to i presto ze obsahoval mnoho pravdy. Byl v mych ocich spatne postaveny. Pripomnel mi romsky muzikal, ktery jsem zhledla v ramci predstaveni Romano Ilo. Male deti ukazuji do publika a zpivaji: “vy bili gadzove nam nedate praci”. Nezlobte se, ale takova forma prezentace je i pro me neakceptovatelna. Doporucuji Vam shlednuti uzasne autorske hry kosickeho divadla Romathan – Avripheniben (Svedectvo). Nikoho primo neobvinuje ale  spise formou naznaku zpracovava nejen romsky holokaust ale i soucasnou situaci. Kazdy (i prislusnik majority) si z ni odnese presne to co ma...

0 0
možnosti
AB

Andrea B.

20. 12. 2009 11:17
Re: Je mi lito, ze se Vas Patrikuv clanek tak dotknul

Pausalizovat se totiz neda ani na romskou ani na vetsinovou stranu.

0 0
možnosti
Č

čhavo

20. 12. 2009 11:16
kdo je bez viny,ať hodí kamenem!

Vážení a milí kolegové, čtenáři tohoto blogu. Nedávno jsme slavili dvacáté výročí pádu totality. Jak vidím, nic se nezměnilo. Názory na Romy jsou tak nenávistné,až hrůza. Ozve -li se někdo, kdo byť jen trošičku napíše objektivní názor, už je zatracován a špiněn. Stojím si za svými, ale i názory pana kolegy Kmeťa. Také jsem zažil a zažívám každej okamžik ,jak fungují předsudky NĚKTERÝCH LIDÍ. Je mi 50 a bojuji s tím , ale věřte mi, už mě to nebaví. vysvětlovat někomu, který mě třeba nesahá ani po kotníky, že jsem slušnej člověk. Mám za sebou víc jak 30 let poctivé práce, a někteří diskutéři mě viní z nicnedělání a parazitování. Je to na blití . Pane kolego, Kmeťo, nedejte se. Jsem s vámi a moje rodina rovněž. Přeji vám pokojné vánoční svátky a Boží požehnání. O Del amenca.R^

0 0
možnosti
NA

nesmazatelnej antimultikulti

20. 12. 2009 11:20
Re: kdo je bez viny,ať hodí kamenem!

a vite proc jsou nazory na cikany takovy, jaky jsou? presne kvuli tomu, co dela kmet. jenom breci, breci a breci, jak je chudak utlacovanej ;-€;-€;-€ a bohuzel, pokud vetsina vaseho etnika bude neustale zit ze socialnich davek, porad na vas budeme mit stejnej pohled... Rv

a p. bangovi R^

0 0
možnosti
PB

P.Banga

20. 12. 2009 11:07
No vida... reakce je na světě

Ale něco jste přeci jenom zapomněl.... nenapsal jste mi, že už nejsem Rom... což je obvyklá reakce na moje poněkud ostřejší pohledy na romskou integraci. Co Vám mám vlastně napsat? Nepřesvědčil jste mne. Svým dětem říkám něco jako "jaký si to uděláš, takový to máš" a pokud něco chtějí, dostanou to jen tehdy, pokud proto něco udělají. Nevyprávějte mi nic o diskriminaci a rasismu, zažil jsem ho v životě dost. Nikdy jsem nenapsal nic o tom, že rasismus vůči nám neexistuje... existuje a všude. Tvrdím ale, že čelit mu můžeme jedině tak, že se budeme každý sám starat o to, aby na nás nikdo nemohl ukazovat. A stále si myslím, že ubrečený pohled okolo je směšný a ve své podstatě zničující směrem k Romům. Pokud budeme zastávyat názory jako jsou ty Vaše, nikdy nebudeme většině rovnocenným partnerem.

0 0
možnosti
PB

P.Banga

20. 12. 2009 11:12
Re: No vida... reakce je na světě

ukazování na ostatní a život ve stylu já nic já muzikant a všichni okolo jsou špatní je sebedestrukce a zbraň do rukou různým náckům a rasistickému povlu. Myslíte si že kdybychom neměli problémy s intergrací jaké máme, že by existovaly v takové míře spolky jako DS? NS? Ano, našlo by se pár méně inteligentních jedinců, kterým by vadila barva pleti, postižení, homosexuálové... a tak dále a tak dále.. ale? Chcete mi snad tvrdit, že do značné míry nejsou Romáci sami zodpovědní za to, jak se na nás většina kouká? Čekal jsem, že budete reagovat jako chlap a pošlete mne do hajzlu... ale promiňte mi, skutečně děláte to, co jsem v blogu popsal.

0 0
možnosti
RG

eizoeizo

20. 12. 2009 10:45
a česká gheta Vám nevadí?

Tak taky žije spousta lidí jedné národnosti pohromadě...

Asi násilné sestěhování... jak spolu můžou vydržet?;-(

0 0
možnosti
NA

nesmazatelnej antimultikulti

20. 12. 2009 11:16
Re: a česká gheta Vám nevadí?

R^

0 0
možnosti
CAS

cara al sol

20. 12. 2009 10:40
Citové vydírání

P. Banga napsal natvrdo, chlapsky, co si myslí a tahle odpověď je trapná.

0 0
možnosti
RG

eizoeizo

20. 12. 2009 10:08
víte, jak funguje přeřazování do zvláštních škol?

Moje teta učitelka nejednoho romského rodiče přemlouvala, aby netrval na přeřazení do zvláštní školy - jeho dítě bylo přinejmenším průměrně nadané, ve srovnání s nerómy, a kdyby se rodiče s tím dítětem trochu učili, mohlo by vystudovat střední školu, protože na to rozhodně má.

Jenže protiargument zněl, že tam prý mají děti všichni známí a učitelé tam nechtějí, aby se rodiče doma s dětmi učili...

No, rodiče mají vždy poslední slovo, bohužel... Dnes jsou z těch kdysi nadaných dětí přitloustlí, nepříliš inteligentně působící, pobírači dávek, kterým se na ulici radši vyhýbáme.

Čípak je to vina, panek Kmeto?

0 0
možnosti
M

myskastuart11

20. 12. 2009 11:26
Re: víte, jak funguje přeřazování do zvláštních škol?

Byl vypracován projekt předškolních tříd pro romské děti. Nebyl o něj zájem. Z jednoh prostého důvodu. Romské matky nechtěly ráno vstávat a vodit děti do těchto tříd. Takže pokud jsou negramotní rodiče (nebo s rychlokurzem základní školy) a nemají ani zájem na tom, aby se jejich děti vzdělávaly, jak to může dopadnout? To máme vyčlenit jednu učitelku na každou romskou rodinu?

0 0
možnosti
  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3822x
Tento priestor je vyhradený mojím názorom, ktoré sú možno trochu odlišné. Provokatívne. Nehladkajú čitateľa, neutvrdzujú ho
v jeho presvedčení, ale idú proti srsti. Ich cieľom však nie je vyprovokovať hnev a nenávisť, ale podsunúť čitateľovi námet na
premýšľanie, potravu pre mozog. Je očistné prevetrať občas zatuchnuté skrine a prečesať sa proti srsti! Zahoďte teda predsudky,
zahoďte nemenné pravdy a poďte si so mnou zapolemizovať o iných názoroch, predstavách a pocitoch.