Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JF(

Myslíte snad toleranci Rómů vůči nám ostatním? Abychom třeba mohli chodit vyspalí do práce a nebáli se, že nás někdo z vás okrade, jak se stalo i mé maličkosti, ale zejména mým dětem, ještě v předpubertálním věku!? Pro ně je to totiž už celoživotní trauma, když je najednou v parku zastaví parta vašich soukmenovců v obrovské přesile a obere o všechno, s nadávkami a hrozbami, kdy si myslí, že jim jde i o život, to se přece nedá zapomenout. A bylo to i trauma pro mne, jako otce, mobily a pár stovek vzal čert, máte snad ještě k tomu něco dodat!? Ta Vaše tolerance je skutečně v nedohlednu, nejprve si udělejte pořádek mezi svými a pak o něčem pište! Nevěřím vám ani já, natož moje děti!

2 0
možnosti
LN

....nepíšu to zde poprvé...vidím vás jako jednoho z mála rozumných lidí z "druhé "strany mantinelu...a já jsem zde dlouhodobě považován za svým způsobem extremistu...ale mé zkušenosti jsou...bohužel...ze života....pár příběhů jsem na obci zažil....

..za tenhle článek u mne máte karmu....R^

1 0
možnosti
LU

Ja po mojich skúsenostiach neverím žiadnemu cigáňovi.

0 1
možnosti

Víš, chlapče, předsudky jsou hrozná věc. A je jich naše společnost plná. Nejen bílý a rom. Stejnětak věřící a nevěřící, katolík a evangelík, národnostní, profesní předsudky a další a další. Předsudky nás omezují. Jsme nesvobodní. Jsme otroky svých předsudků. A Ty jsi udělal jeden veliký krok, že jsi to pochopil. Druhým krokem je povznést se nad takovouto lidskou hloupost a ubohost. Žádná hádka, žádný souboj nemá smysl. Nic nepřinese.

Ale z druhé strany je třeba vědět, že gádžové cikánům závidí, jak cikáni dokáží využívat sociálních dávek. Gádžové jsou v tom břídilové. Jenže tím cikáni přijímají svoji závislost na státu. A každá závislost je špatná. Stejně té cikánské závislosti zneužívají především gádžové. Snažte se, cikáni, být sami soběstační, bez závislosti na státu nebo na kýmkoliv z gádžů. Vím, je to těžké postavit se nad nekonečné ponižování. Ale i vy, cikáni, máte svoji hodnotu. Važte si sami sebe. Vždyť jeden z vás jede studovat hudbu do Ameriky. Každý máme nějaký dar od Pána Boha. Rozvíjejme ho, důvěřujme si. A to bude ten třetí nejdůležitější krok. Před Bohem stojíme bez předsudků. A budeme jen souzeni za to, co jsme udělali s hřivnami, které do nás Bůh vložil. A zúročením těchto hřiven, rozvinutím svých osobností, se teprve stáváme člověkem. A je zcela jedno, jaké barvy pleti.

:-)

0 0
možnosti
JO

Když jsem byla dítě já, žila jsem v prostředí, kde nebyli žádní cikáni. Možná jsem nějaké předsudky měla, ale určitě ne velké. Do školy jsem s nimi nechodila. Ve 12 jsem ležela v nemocnici. Byla jsem na dívčím pokoji a naproti nám byl chlapecký. Mezi chlapci byl jeden cikán. Hráli jsme na pokojích různé hry, kluk byl moc fajn. Ještě dlouho po propuštění jsme se zdravili, kdykoli jsme se potkali. Pak jsem žila v cizině, vrátila se, narodily se děti a blízko nás město nainstalovalo ubytovnu. Zpočátku tam žily asi 3 romské rodiny a spíš tam byli sociálně slabší příslušníci majority. Byly tam třeba 2 maminky s hluchými holčičkami. Postupně si majoritní občané našetřili a z ubytovny se stěhovali do lepšího, cikáni nedělali nic. Dopadlo to tak, že na ubytovně nežije jediný bílý člověk.

Moje děti už nejsou bez předsudků, jako jsem bývala já. Nesnáší cikány. Po několika incidentech, kdy jim cikáni něco ukradli nebo jim jen tak nadávali se jim naprosto vyhýbají. Chodí do školy, kam nechodí cikáni, extra jsme školu vybrali kvůli tomu. Těžko se popisuje chování cikánů v houfech, kteří žijí na ubytovně, kdy rodiče v 99% nepracují a jejich děti neznají povinnosti, slušnost.... Třeba děti si hrály na hřišti, přišel houf cikánů a vyštval děti slovy: vypádněte, ted hrajeme my, vy bu..ranti, vy pí.i. Táhněte než vás zmástíme....K tomu jim ukradnou míč, florbalku, rukavice. Když mi to děti řekly, šla jsem tam a žádala jejich věci zpět, dozvěděla jsem se, že jsem krá.. zamr...a mám táhnout.

Prostě u nás ve měste (ač nežijeme v severních Čechách) neznám neutrální dítě. Vyrůstá generace, která cikány opravdu nesnáší - a může za to politika státu a měst.

Děti se s cikány vůbec nestýkají, ani neprojdou po stejném chodníku, přejdou na druhý. Segregace je tu naprostá, cikáni si hrají s cikánama, bílé dítě mezi nimi neuvidíte.

3 0
možnosti

Je to smutné, ale i cikánské bídy zneužívají naši politici a jejich soudruzi!

0 0
možnosti
Foto

Josefe, pokud si slušný chlap (a první, neověřený dojem takový je), tak bych si s tebou klidně ruku podal a na pivko sedl......ale taky až tehdy, až bych věděl, že jsi "prověřený"....tj. někdo ze známých by mi řekl: "Ten je v pohodě." nebo po osobní zkušenosti.....

.....je to špatně? Nevím, zkušenost velí být opatrný. Reputace Romů je katastrofální, to je prostě fakt. Tragicky velké procento žije jako paraziti a doslova terorizují své "rasistické" okolí.

Asi 3 Rómy, s kterými na služebce občas sednu na pivko....rád a s chutí znám. Ale stejně budu před každým dalším ze začátku velmi opatrný. Tak to prostě je. Těch slušných je mi upřímně líto. Je opravdu blbé, že to odnáší za ostatní.

Sám ale nevím, jak to odlišit na dálku. Zatím přecházím na druhý chodník. Škoda.

6 0
možnosti
Foto

Non quod sit de aliquo non enim Roma odium gentis, sed qui forte propositis poládáte rejectio normalis, sed quaeritis qui in societate vivit, quod verisimile non video. Genus id munus non realiter, sed in praesens modo hic.

0 0
možnosti
PV

P62a67v36e29l 53V18é34b17r

29. 9. 2014 18:27

Tak to já vám přidám námět k přemýšlení. Nepůjdu ale tak daleko do minulosti, do svého mládí, ona před 50-60 lety byla situace jiná: S cikány jsme se nemlátili, v okolí byla jediná rodina cikánů, která si v ulici spravovala dům a nebýt toho, se z této rodiny rekrutoval významný cikánský aktivista, zapomněl bych, že v mém mladém okolí byl nějaký cikán. Byla to normální, slušná rodina.

Přidám ale zážitky se současnosti: Manželka má malé krejčovství. Do nedávna měla i několik zákaznic-cikánek, než je vykázala a nepřijímá od nich zakázky. Ne pro její rasismus, ale proto, že ji jedna každá z cikánek okradla - kromě hotové zakázky si odnesla i něco dalšího. Jejich dítka jsou naučena, aby v provozovně dělala zmatek a hluk a odváděla pozornost. Navíc, už tak malá, že ani neviděla na desku stolu, šmátrala kam jenom dosáhla a co nahmatala, to vzala - kdyby to pouhá tužka byla.

Jenom jedna cikánka nic nevzala, ta ale, zřejmě aby nebyla za hloupou, roztrušovala, že manželku okradla o dva tisíce.

Inu, tolerance bylo třeba. Oželet nějakou tu ukradenou sukni, ale hlavně být politicky korektní, že?

3 0
možnosti
MT

Ale v prvé řadě byste měli začít otázkou, proč nám Vaše chování vadí.

0 0
možnosti
LS

No staci mi to okomentovat jen touhle jedno vetou ............. A bude hur  frajere

1 1
možnosti
Foto

To je to nejhorší, co jste mohl napsat.

2 0
možnosti
  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3822x
Tento priestor je vyhradený mojím názorom, ktoré sú možno trochu odlišné. Provokatívne. Nehladkajú čitateľa, neutvrdzujú ho
v jeho presvedčení, ale idú proti srsti. Ich cieľom však nie je vyprovokovať hnev a nenávisť, ale podsunúť čitateľovi námet na
premýšľanie, potravu pre mozog. Je očistné prevetrať občas zatuchnuté skrine a prečesať sa proti srsti! Zahoďte teda predsudky,
zahoďte nemenné pravdy a poďte si so mnou zapolemizovať o iných názoroch, predstavách a pocitoch.