Jozef Kmeto

Tento priestor je vyhradený mojím názorom, ktoré sú možno trochu odlišné. Provokatívne. Nehladkajú čitateľa, neutvrdzujú ho
v jeho presvedčení, ale idú proti srsti. Ich cieľom však nie je vyprovokovať hnev a nenávisť, ale podsunúť čitateľovi námet na
premýšľanie, potravu pre mozog. Je očistné prevetrať občas zatuchnuté skrine a prečesať sa proti srsti! Zahoďte teda predsudky,
zahoďte nemenné pravdy a poďte si so mnou zapolemizovať o iných názoroch, predstavách a pocitoch.

Jozef Kmeto

Keiko žije ďalej....

Celý svet dodnes dojíma príbeh o priateľstve chlapca a dravé kosatky. Snáď každému sa tají dych, keď sa Willy odvážnym skokom vrhne cez skalný útes do voľného mora na slobodu...

4.12.2010 v 14:50 | Karma: 12,02 | Přečteno: 3020x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

"Sabrosa" má talent, len...

Jeden s porotcov Československo má talent Jaro Slávik povedal:"Prekonali ste všetky bariéry, a keby táto sútaž bola o prekonávaní bariér a predsudkov, túto sútaž by ste vyhrali, a já by som vám dal hlas. Ale táto sútaž je o ceste do Las Vegas"....

15.11.2010 v 16:50 | Karma: 18,41 | Přečteno: 4087x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

... rómsky "nekuronovaný" kráľ...

Rómsky kráľ Ján Farkaš hovorí, " za to, že som kráľ rómov výhody boli také, že som dostal 4/5 roka, čiže ma zavreli, dostal som dva infarkty, moja manželka dostala mozgovú porážku, no a pripravili ma skoro o takých 100 miliónov korún"...

11.11.2010 v 16:45 | Karma: 10,69 | Přečteno: 2766x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

My rómovia - stop pasívnemu prístupu k veciam verejným

Na Slovensku sa nedávno začala formovať nová skupina "nadšencov". skupina vznikla na internete, kde beží živá diskusia...

7.11.2010 v 15:31 | Karma: 11,00 | Přečteno: 2316x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

"Ja som alfa"....

...tvrdí o sebe s dávkou humoru rómsky český aktivista, ktorý o sebe tvrdí, že nie je politik, Ivan Veselý. Za humorom sa však skrýva tvrdá realita povyšeneckého, sebaistého, hlúpeho vystupovania tohto róma, pre ktorého sú ostatní iba hmyz...

2.11.2010 v 15:50 | Karma: 21,82 | Přečteno: 2062x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Múry pomôžu iba získať čas...

Na slovensku nastal akýsi boom stavania múrov ktoré oddelujú rómsku časť obyvateľstva v problémových častiach naších miest od väčšinového obyvateľstva.

29.10.2010 v 19:50 | Karma: 10,51 | Přečteno: 1301x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

A. Hitler: Kontroverzná výstava

Účelom kontroverznej výstavy Hitler a Nemci je podľa jej autorov demystifikovať niektoré zaužívané stereotypy o nacistoch a ich podpore u nemeckého byvateľstva.

23.10.2010 v 15:10 | Karma: 10,22 | Přečteno: 1529x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Romaňi teja ( rómsky čaj )

Čaj bol privezený do Európy začiatkom 17.storočia... India ako krajina pôvodu našich rómskych predkov, ktorí prišli do Európy... Čaj poznala dávno pred tým, než Európa vôbec vedela, čo je čaj...

26.9.2010 v 16:00 | Karma: 15,20 | Přečteno: 2634x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Nejasný boj....

Košice 20. septembra (RPA) – Už o niekoľko dní spustí svoje skúšobné vysielanie prvá európska rómska internetová televízia DikTV.

20.9.2010 v 20:10 | Karma: 11,55 | Přečteno: 1487x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Iba 29 minút...

Prípad, ktorý otriasol celým Slovenskom pre mňa o to bolestivejší, že som všetkých zavraždených poznal... Iba 29 minút trvalo vyčínanie muža, ktorý vyraždil jednu celú rodinu...

7.9.2010 v 16:51 | Karma: 10,97 | Přečteno: 2140x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Viete čo je zaražajúce p. Banga...?

...že ani raz ste mi nenapísal niečo pozitívne... posmešné, dehonestujúce na moju osobu to áno... Som plačka, veľmi pekným inteligentným spôsobom ste mi teraz naznačil, že som vlastne nikdoš, ktorý nič v živote nedokázal, len Vy a spol...

30.8.2010 v 16:30 | Karma: 10,90 | Přečteno: 1513x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Pán Banga, prečo tak podraždene....

Oneskorene som si prečítal Vašu reakciu na môj článok: Náš život"rómsky" II.- naše osobnosti... Naozaj osobnosti? (ČR) Musím povedať, že Vaše písanie, alebo skôr reakcie na moje články, sú dosť ostré, podraždené...

28.8.2010 v 23:58 | Karma: 16,13 | Přečteno: 1638x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Moja práca...

Som obyčajný muž, verím v lásku a dobrotu človeka... No niekedy mám pocit, ako by sa ľudia zabudli na seba usmiať, a vtedy ma to v srdci zabolí...

26.8.2010 v 16:10 | Karma: 15,81 | Přečteno: 1319x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Ako malý chlapec som veril, že svet je ružový....

Áno je to tak, veril som, že svet je ružový, ale veľmi rýchlo som zistil, že svet nie len ružový, ale dokonca robí aj rozdiely...

24.8.2010 v 16:10 | Karma: 11,22 | Přečteno: 1493x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Na chudobe česť netratíš ...

"Na chudobe, česť netratíš..." Mnoho Rómov žijúcich v getách tú česť stratilo... Dnes Rómovia sú vnímaní iba cez getá, ako by ani neexistoval iný pohľad, akoby naša kultúra pramenila z giet plných špiny a neúcty človeka k človeku...

2.8.2010 v 19:05 | Karma: 17,02 | Přečteno: 3702x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Život " rómsky " v Čechách

Už nejeden deň píšem pre český blog i dnes. Tým že moje články mi nedovolili publikovať na slovensku, musel som nájsť inú alternatívu, tou alternatívou, bola možnosť publikovať na českom blogu, a tým osloviť aj slovenských čitateľov.

30.7.2010 v 21:10 | Karma: 12,62 | Přečteno: 2525x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Náš život"rómsky" II.- naše osobnosti... Naozaj osobnosti? (ČR)

V roku 2009 som napísal môj prvý článok pre tento blog, pod názvom- Náš život -"rómsky"... Článok sa stretol zo širokým pozitívnym hlasom. Takmer po roku som sa rozhodol napísať - Náš život "rómsky" II. V tomto článku sa chcem pozrieť, aký život my rómovia medzi sebou žijeme...

29.7.2010 v 17:40 | Karma: 17,68 | Přečteno: 2716x | Diskuse| Ostatní

Jozef Kmeto

Varšavské geto

História o Varšavskom gete je známa. Menej známa alebo málo publikovaná je " iná tvár Varšavského geta" A o tejto tvári chcem písať aj v mojom článku.

16.6.2010 v 17:10 | Karma: 17,66 | Přečteno: 2435x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Aké hlboké je more...

... sú úvodné slová, krásnej a dojímavej piesne, ktorá bola aj úvodnou piesňou filmu "Všichni moji blízcí". Pri počúvaní tejto piesne sa mi tiež vynára mnoho otázok, na ktoré sa budem snažiť hľadať odpoveď v mojom článku...

14.6.2010 v 17:10 | Karma: 10,20 | Přečteno: 1423x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Rómsky volič alebo "Idiot"...?!

O zložení 150-člennej Národnej rady rozhodnú voliči 12. júna, o ich priazeň sa uchádza 18 politických strán a hnutí. Jedinou rómskou stranou medzi kandidujúcimi subjektmi je ľavicová Strana rómskej koalície, ktorá chce vraj osloviť všetkých voličov bez ohľadu na pôvod. V krajine žije podľa odhadov asi pol milióna Rómov, časť z nich býva v osadách bez vody a elektriny.

30.4.2010 v 19:30 | Karma: 10,24 | Přečteno: 1669x | Diskuse| Společnost