Jozef Kmeto

Tento priestor je vyhradený mojím názorom, ktoré sú možno trochu odlišné. Provokatívne. Nehladkajú čitateľa, neutvrdzujú ho
v jeho presvedčení, ale idú proti srsti. Ich cieľom však nie je vyprovokovať hnev a nenávisť, ale podsunúť čitateľovi námet na
premýšľanie, potravu pre mozog. Je očistné prevetrať občas zatuchnuté skrine a prečesať sa proti srsti! Zahoďte teda predsudky,
zahoďte nemenné pravdy a poďte si so mnou zapolemizovať o iných názoroch, predstavách a pocitoch.

Jozef Kmeto

Aký bude rok 2010?

Blíži sa koniec roku 2009, aký to bol rok? Pre nás rómov to bol veľmi ťažký rok... Vyvrcholila svetová kríza, na Slovensku padlo za obeť niekoľko podnikov, ktoré poskytovali zamestnanie nielen majorite, ale aj nám rómom. V čechách priaznivci neofašistického hnutia zapálili dom mladej rómskej rodine. Najviac si to odnieslo malé rómske dievčatko Natálka...

29.12.2009 v 21:25 | Karma: 9,55 | Přečteno: 1767x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Rómske symboly

Rómske symboly sú pre nás rómov veľmi dôležité. Vyjadrujeme tým, že sme tu, žijeme tu a hlásime sa ku koreňom naších predkov z rómskeho rodu. Rómske symboly znázorňujú našu rómsku identitu, ktorý mnohí rómovia časom stratili...

28.12.2009 v 13:35 | Karma: 24,67 | Přečteno: 9916x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Otvorený list pre p. Bangu

Tento list je pre Vás p. Banga a pre ostatných čitateľov. Teraz čo napíšem, napíšem zo srdca pre všetkých, ktorí si myslia, že som "zlý bloger a zlý róm, ktorý robí hanbu ostatným rómom"...

20.12.2009 v 0:06 | Karma: 20,31 | Přečteno: 5690x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Deti biedy a smútku v duši...

Rómske deti žijú v nepredstaviteľnej biede, častokrát sú hladné, špinavé, žijú úplne odlišný život, ako iné deti. Ich bieda je plná až po okraj... Ale napriek tomu žijú svoj život plný snov radi, a pri svojej mame a otcovi by ostali až do konca svojej smrti, i keď často krát nemajú čo jesť a život v osade nie je ľahký. V tomto článku sa však chcem zamyslieť nad jedným možným riešením detskej chudoby v rómských osadách. Mnoho krát som počul od rôzných ľudí tento názor "deti by som im pobral, dal do detského domova, a nezodpovedných rodičov do väzenia"... Je to však naozaj štastné riešenie pre deti a rodičov? Podľa čoho by sme súdili nezodpovedných a zodpovedných rodičov? Je chudoba nezodpovednosťou? Prosím pozrite si ukážku z filmu The Kid od Charlieho Chaplina, pri sledovaní tejto ukážky som si uvedomil, aké je krehké riešiť problém iného človeka, častokrát sociálny pracovníci a ľudia si myslia, že konajú pre dobro dieťaťa.... Je to však naozaj tak? ( čítajte ďalej)

26.11.2009 v 23:32 | Karma: 13,31 | Přečteno: 4567x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Vaša spravodlivosť

Tak sa pozrime na "váhy spravodlivosti" s pohľadu róma. Spravodlivosť v rómskej veci zlyhala, bohyňa Justícia asi mala v mnohých prípadoch, keď rómovia stáli pre súdom, pokazenú váhu spravodlivosti.

25.11.2009 v 18:51 | Karma: 12,34 | Přečteno: 3015x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

"Kuchár strojníkom..."

Podľa mnohých odborníkov na trhu práce, za dlhodobú nezamestnaosť u rómskej populácie, treba hľadať nízku vzdelanostnú a kvalifikačnú úroveň...

21.11.2009 v 18:39 | Karma: 13,27 | Přečteno: 3402x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Mám toho niekedy už dosť...

Naša spoločnosť má k rómskej menšine prevažne negatívny, odsudzujúci vzťah. Nie je sa čo čudovať, som róm, pracujem a snažím sa žiť ako iní ľudia v našej spoločnosti. Ale...

13.11.2009 v 21:40 | Karma: 37,05 | Přečteno: 5116x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Adoptujte si rómske dieťa

Mnohí komentátori mojich článkov, my vyčítajú, prečo nepíšem o deckých domovoch, plných rómskych detí... Ja sa samozrejme tejto témy nebojím, nakoniec i ja som z detského domova....

8.11.2009 v 15:38 | Karma: 17,53 | Přečteno: 5387x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Čo je rasizmus? Ako sa prejavuje?

Rasizmus je diskriminačná teória, ktorá hlása nerovnocennosť ľudských rás. Obvykle je spojená s genocídou, vyhladzovaním menejcennej rasy nadradenou...

2.11.2009 v 22:45 | Karma: 18,52 | Přečteno: 38397x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Malá "prostitútka..."

Rómska detská prostitúcia, či prostitúcia mladistvých je otvorená a verejná. Existujú nástroj, ako tento stav zvrátiť...?§

24.10.2009 v 0:53 | Karma: 19,55 | Přečteno: 13385x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Je tu... "Gipsy rááádio"

Bývajú dni, keď len tak surfujem po internete, hľadám nové zaujímavosti zo sveta Rómov, čítam nové správy, a tak som sa „preklikal“ na novú webovú stránku www.gipsy.sk Táto stránka ma svojím obsahom zaujala...

15.10.2009 v 18:55 | Karma: 11,38 | Přečteno: 2966x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Komentáre-komentáre-1

V tomto článku chcem sa vyjadriť, nad niektorými komentármi na moje články, ktoré som doteraz napísal na mojom blogu...

15.10.2009 v 12:55 | Karma: 9,38 | Přečteno: 1034x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Prečo...??!

Každý hovorí " ja nie som rasista", mne sa len nepáči ako žijú niektorí "cigáni"... Nechápem však mnohých čechov aj slovákov, prečo potom napadajú slušných rómov...

14.10.2009 v 16:17 | Karma: 11,48 | Přečteno: 1200x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

"Svetová kríza..." Ako ju prežijeme?

Pamätám si roky 1993-1998, kedy na Slovensku bola viac ako 16% nezamestnanosť. Bola to doba, keď sa na jedno voľné pracovné miesto hlásilo minimálne 10 ľudí...

11.10.2009 v 23:01 | Karma: 7,72 | Přečteno: 2159x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Sen môjho srdca

Vonku prší, sychravé počasie ide pod kožu... Každý na ulici ma na sebe teplý sveter, vetrovku, či teplý kabát. Každý človek na ulici niekam ide, niekam, kde ho niekto čaká...

10.10.2009 v 20:03 | Karma: 8,92 | Přečteno: 829x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Deratizer...

na ulici kradou cikáni kola už by to vyřešit měl nějakej deratizer Do maminky chtělo by se ti vracet ať nemusíš ze všeho tady zvracet fakt by to vyřešit měl nějakej deratizer

9.10.2009 v 19:36 | Karma: 9,20 | Přečteno: 1848x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

Rómske deti a ich rodičia...

V živote Rómov mala rodina vždy veľmi veľký význam, dnes však mám iný názor na rómsku rodinu, už dávno neplatí pre rodinu aj zomrieš... Zle je tomu, kto je chudobný, ešte horšie tomu, kto je sám (Odadženo mardo, so ačhiľa a čoro, oda mek goreder, so hino korkoro), hovorí sa v starom rómskom prísloví. Deti pre nás znamenali bohatstvo a šťastie, boli pre nás najväčším bohatstvom. Hovorievame - Nane čhave, nane bacht! (Bez detí nie je šťastie!)

7.10.2009 v 22:50 | Karma: 17,04 | Přečteno: 4503x | Diskuse| Společnost

Jozef Kmeto

na začiatok....

Prial by som si odbúrať rasovú nenávisť a bariéry medzi rómskou a nerómskou komunitou, viem že sa mi to nepodarí, a tak si hovorím...

19.9.2009 v 18:47 | Karma: 9,01 | Přečteno: 1023x | Diskuse| Společnost